Gebruikersinteractie Manage & Control
Niveau 1
Vastleggen van de belangrijkste beslissingen, resultaten en inzichten met betrekking tot het interactieontwerp in een iteratief proces
Niveau 2
Toepassen van standaarden (interactieontwerprichtlijnen, technieken en methoden), passend binnen de professionele context of Bewaken en overdragen van het interactie-ontwerp bij het gerealiseerde interactieve product of dienst
Niveau 3
Bewaken van de kernwaarden en gebruikerservaring van product, organisatie of dienst in iedere fase van het ontwikkel- en productieproces of Planmatig en methodisch vastleggen van designkeuzes voor alle stakeholders binnen een bedrijf
Niveau 4
Vanuit gebruikersinteractie-perspectief aansturen van een complex project op strategisch niveau met inachtneming van korte- en langetermijndoelen en met afstemming met alle betrokken stakeholders
Organisatieprocessen Manage & Control
Niveau 1
Verrichten van onderhoudswerkzaamheden aan de procesdocumentatie (bijv. business rules, principes en procesmodellen) of Meten en bewaken van ict-processen aan de hand van data of Beschrijven van de veranderbehoefte voor een enkel deelproces
Niveau 2
Inrichten, onderhouden en actualiseren van (functionele) beheerprocessen of Meten en bewaken van organisatieprocessen aan de hand van data of Signaleren van de veranderbehoefte van meerdere operationele en tactische organisatieprocessen
Niveau 3
Formuleren en actualiseren van principes, business rules en modellen van procesarchitectuur of Meten en bewaken van de strategische doelen van de organisatie aan de hand van data of Proactief signaleren van behoefte aan verandering in alle organisatieprocessen en bijbehorende veranderprocessen in gang zetten
Niveau 4
Bedenken van nieuwe organisatorische en technologische oplossingen voor het beheren van (interorganisationele) procesinnovaties
Infrastructuur Manage & Control
Niveau 1
Opzetten en documenteren van standaardbeheerprocessen en werkprocedures voor beheer van een eenvoudige, bijvoorbeeld cloudgebaseerde, infrastructuur
Niveau 2
Implementeren van het beheer van technologische ontwikkelingen m.b.t. de (cloudgebaseerde) infrastructuur of Implementeren van delen van beheerprocessen
Niveau 3
Implementeren van beheerprocessen voor een cloud-agnostische enterprise infrastructuur of Inbedden van een vernieuwde infrastructuur in de organisatie
Niveau 4
Vormgeven van Business - IT alignment en IT governance in relatie tot een cloud-agnostische enterprise infrastructuur
Software Manage & Control
Niveau 1
Inrichten en gebruik maken van beheersysteem ter ondersteuning van softwareontwikkeling in teamverband
Niveau 2
Beheren en gebruiken van een ontwikkelstraat ter ondersteuning van softwareontwikkeling in teams, waardoor onder andere continuous integration (CI) tot de mogelijkheden behoort of Toepassen van methoden en technieken om een softwareontwikkelproces te managen en de kwaliteit ervan te borgen
Niveau 3
Uitvoeren van configuratie-, change- en releasemanagement in afstemming met infrastructuurmanagement waardoor CI/CD tot de mogelijkheden behoort of Inrichten en evalueren van een ontwikkelstraat met CI/CD ondersteuning
Niveau 4
(Door)Ontwikkelen van methoden en technieken voor het softwareontwikkelproces met als doel de effectiviteit en kwaliteit van het softwaresysteem te verbeteren alsmede de kosten en doorlooptijd van het softwareontwikkelproces te verkleinen
Hardwareinterfacing Manage & Control
Niveau 1
Installeren en gebruiken van een ontwikkel- en testplatform ten behoeve van hardware/software, inclusief tools
Niveau 2
Beoordelen van een gegeven ontwikkelomgeving op basis van kwaliteitseisen of Monitoren, rapporteren en beoordelen van een gegeven testontwikkelomgeving
Niveau 3
Opzetten en gebruikmaken van versiebeheer, releasemanagement, teamworkondersteuning en automated testing voor hard- en softwaresystemen
Niveau 4
Aansturen van co-designteams voor het beheren van het realisatieproces van de hardware, software en synthese, inclusief de ontwikkelomgeving