Pro-actief handelen
Niveau 1
Student pakt rol en zorgt ervoor dat eigen bijdrage voldoende uitdagend is. Student ziet zelf kansen op de korte termijn en neemt zelf het initiatief voor de ontwikkeling van zichzelf en/of het team. Student herkent zelf problemen op korte termijn en neemt zelf het tijdig het initiatief om deze te voorkomen of op te lossen. De student laat zien dat het initiatief effect heeft gehad.
Niveau 2
Student pakt rol en zorgt in eigen bijdrage voor evenwicht tussen uitdaging en niveau van eigen vaardigheid. Student ziet zelf kansen op de middellange termijn en neemt zelf het initiatief voor ontwikkeling van zichzelf en/of vakgenoten (team, gilde). Student herkent zelf problemen op middellange termijn en neemt zelf tijdig het initiatief om deze te voorkomen of op te lossen. Student laat zien dat het initiatief effect heeft gehad.
Niveau 3
Student ziet zelf kansen op de lange termijn en neemt het initiatief voor ontwikkeling van zichzelf, vakgenoten (team, gilde) en/of de opdrachtgever Student herkent zelf problemen op lange termijn en neemt zelf het tijdig het initiatief om deze te voorkomen of op te lossen. Student laat zien dat het initiatief effect heeft gehad.
Niveau 4
Student ziet zelf kansen op de lange termijn en neemt zelf het initiatief voor ontwikkeling van direct en indirect betrokkenen. Student herkent zelf problemen op lange termijn en neemt zelf het tijdig het initiatief om deze te voorkomen of op te lossen. De student laat zien dat het initiatief effect heeft gehad. Student activeert anderen om tijdig kansen te pakken en problemen te voorkomen of op te lossen.