Overzicht creรซren
Niveau 1
Student stelt vragen om te ontdekken wat er gedaan moet worden en welke manieren er zijn om dit gedaan te krijgen. Student verzamelt deze informatie, bijvoorbeeld vanuit bronnen of experimenten, en geeft deze overzichtelijk weer. Student formuleert hieruit ook acceptatie-, kwaliteits- en/of selectiecriteria. Student laat zien dat waar mogelijk rekening is gehouden met toegankelijkheid en/of gegevensbescherming.
Niveau 2
niveau 1 + Student laat zien dat op voor het product cruciale vraagstellingen door middel van research stories/tasks methodisch informatie is verkregen en weergegeven waarbij de waardes van directe stakeholders zijn meegenomen. Student laat zien dat waar mogelijk rekening is gehouden met duurzaamheid, overdraagbaarheid, inclusiviteit en/of security. De student kiest daarbij voor toepasselijke onderzoeksmethoden en voert deze ook vakkundig uit. Student gebruikt deze informatie om criteria te formuleren. De student onderbouwt dat de mate van grondigheid passend is voor de situatie.
Niveau 3
niveau 2 + Student laat zien dat de waardes van indirect betrokkenen buiten de opleiding, SDGs en/of wetenschap zijn meegenomen. Student laat zien dat waar mogelijk rekening gehouden is met schaalbaarheid, onderhoudbaarheid en/of ethiek.
Niveau 4
niveau 3 + Student laat zien dat de waardes komende uit wetenschappelijke standaarden, het beroepenveld de maatschappij en gekozen bedrijfsstrategie zijn meegenomen.