Student verwerkt verkregen informatie, bijvoorbeeld uit bronnen of experimenten, en trekt daaruit conclusies op basis van vooraf opgestelde acceptatie-, kwaliteits- en/of selectiecriteria.
niveau 1 +
Student verkrijgt en verwerkt, door middel van research stories/tasks, methodisch informatie en trekt op basis van de criteria onderbouwde conclusies. De student kiest daarbij voor toepasselijke onderzoeksmethoden en voert deze ook vakkundig uit. Student is in staat om gangbare normen, praktijken en meningen ter discussie te stellen. De student onderbouwt dat de mate van grondigheid passend is voor de situatie.
niveau 2 +
Student laat zien kritisch te zijn richting de opdracht, de opdrachtrichting en de oplossingsruimte waarbij er aandacht is voor de vraag achter vraag. Student is in staat om gangbare normen, praktijken en meningen uit te dagen.
niveau 3 +
Student is in staat om bij te dragen in het vormen van nieuwe gangbare normen, praktijken en meningen. Student laat zien dat getrokken conclusies tot nieuwe inzichten voor beroepenveld leiden. Student evalueert kritisch de resultaten van het onderzoek voor andere situaties en/of de mate van methodologische grondigheid van het uitgevoerde onderzoek.